Prindi see leht

Remondisaaga

Kõik algas 27.05.2006 hommikul, kui suundusime OMC üritusele. Eelmisel õhtul vahetasin just õli ja mootoris oli täiesti uus ja puhas Valvoline 10W60. Sõites mööda Järvevana teed oli auto minek kuidagi imelik. Gaasi andes mootor nagu poos ennast kinni ja minek ei olnud ergas. Natukese aja pärast oli vahest kuulda ka kolksu. Jätsin auto seisma ja vedasin paela otsas koju. Lauri käest sain kompressiooni testri ja mõõtsin igaks juhuks ka kompressiooni üle. Tulemused on toodud siin joonas.pri.ee/gallery/displayimage.php


Tänan Laurit ja kui võimalik, siis teeks uue testi peale paari tuhandet kilomeetrit. Hetkel ei saanud veel täpselt aru, millest see kolin, kuna kolin ei olnud pidev vaid korra oli ja siis jälle ei olnud. Eks siin mängisid rolli ka vähesed kogemused. Viisin auto remonti firmasse OÜ Tõukur www.hot.ee/toukur1/index.html#teenus . Kui mootor sai lahti võetud selgus, et teise silindri saale on ringi käima hakanud,silindri seinad on kraabitud, väntvõlli suure tõenäosusega remontmõõtu lihvida ei õnnestu ja õlipump on ka kannatada saanud.

Arutlus Porsche-foorumis  porsche-foorum.ee/viewtopic.php .

Üks võimalus silindriseinte taastamiseks on silindrid läbi puurida ja seejärel taastada Alusil kiht spetsiaalse pastaga hoonides.  Alumiiniumplokkide taastamiseaga tegeleb R-koneistus  www.ihalines.fi/r/   . Selle firma kohta kommentare leiad siit  www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php .Soomlased rääkisid mindagi 400 eurost või siis 700 eurot. Ainult alusili taastamine peaks maksma 400 eurot (100 eurot silinder). Selline lähenemise puuduseks on see, et kasutusele tuleb võtta remontmõõtu kolvid, mis pole üldsegi odavad. Porsche 944S mootorile ei leidnudki originaal remontmõõtu kolbe.

Seega tuli vaadata asendusmootori poole. Sain vihje, et Soomes on müügil üks 944S mootor. Nii saigi augusti lõpus Soome sõidetud ja mootor tükkideks võetuna Ford Focus luukpära tagaistmel ja pagasnikus Eestisse toodud. Soomes kiskusin müüja garaazis mootori laiali, et vaadata, mis olukorras on silindriseinad. Kuna silindriseinad tundusid päris korralikud sai mootor ära ostetud. Soome mootori silindriseinad joonas.pri.ee/gallery/thumbnails.php .

Seejärel tellisin varuosad Saksamaalt ja Ameerikast.  Saksast tellisin järgnevad osad : Veepump 185,10 € = 2887,56 eeku kood 95110602110
See n.ö. turbo style. Kaasas block-off plate koos tihendiga. Sobib nii turbole kui vabalthingavale. Tootja Laso. Eraldi ümbrikus oli kaasa pandud ka veepumba tihed. See oli veepumba hinna sees. Nukkvõlli keti pinguti 226,30€ = 3530,28 eeku komplekt koos plastik klotsidega (ei oska öelda kas ilma ka on) .Keti pinguti õlitoru 79,14€ = 1234,58 eeku . Varuosad sain kätte 14.09.2006.

Ameerikast sai tellitud järgnevad osad:

Kuna Vertexi rullikute komplektis puudus vedrupinguti spetsiaalrullik tuli ka see rullik tellida.

Viimasest nimekirjast on minu osad klapi juhtpuksid ja mootoririhma pinguti lisarullik. Juhtpuksid osaliselt ei sobinud ja need treiti mingi rullika juhtpuksidest. Täpsemalt loe varuosade kohta siit porsche-foorum.ee/viewtopic.php . Novembri lõpuks olid siis varuosad kohal ja need sai üle anda remondimeestele.

Mootori paigaldamisel autole tekkis roolivõimu süsteemis leke. Eks tulevik näitab, kas see suudeti kõrvaldada.

15.12.2006 sain auto remondist kätte. Vana radikas, mis oli eelmiste omanike käes väikese laksu saanud hakkas lekkima. Tellisin uue radika ja ühendusvoolikud.

Vahetada tuli ka siduri töösilinder, kuna vana töösilindri muda ja vee kaitse kumm oli katki, mis põhjustas töösilindri sisepindade roostetamise. Vahetasin ka vasaku esimese udutule, kuna vana tule korpus oli katki ja reflektor suures osas roostes.



 

 


Previous page: Porsche 944S
Järgmine leht: Remondi käsiraamat

Seda lehte on vaadatud 2110 korda.